Αρχική



Κατάλογοι



Επ. Εκδηλώσεις



Βιβλία



Αρχείο



Επικοινωνία






 

$

 










Η τελική τιμή


Δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις, ιδίως οι νέοι οδοντίατροι, έχουν τέτοια άγνοια για τα μέρη από τα οποία αποτελείται ο εξοπλισμός μία οδοντιατρικής μονάδας, ώστε δεν μπορούν να σταθούν σωστά στη συζήτηση που θα κάνουν με τον επιχειρηματία ή τον πωλητή του μηχανήματος.

Είναι συνηθισμένο σε μία τέτοια συζήτηση να ακούγονται φράσεις του τύπου : "πόσο κάνει αυτό το μηχάνημα, έτσι όπως είναι"  ή  " ... έτσι όπως το δείχνει η φωτογραφία στη διαφήμιση".

Αυτό εκτός των άλλων σημαίνει ότι ο νέος οδοντίατρος δεν ξέρει ότι η τιμή που θα ακούσει στην αρχή αντιστοιχεί στο 50%, 60%, ...70%  του εξοπλισμού που νομίζει ότι αγοράζει. 

Ίσως γιατί πιστεύει πως κάθε μηχάνημα έτσι όπως είναι στημένο σε μία έκθεση είναι πάντα "κομπλέ" και έτοιμο να λειτουργήσει. Ή ότι ο εξοπλισμός που έχει επάνω του ένα μηχάνημα σε μία έκθεση ή σε μία διαφημιστική φωτογραφία περιλαμβάνεται στο σύνολό του στην τιμή που αναφέρει ο επιχειρηματίας.


Συχνά η πρώτη τιμή που θα "πέσει στο τραπέζι" απέχει αισθητά έως πολύ από την τελική τιμή. Μπορεί για παράδειγμα να ακούσετε μία τιμή 5.000.000 δρχ. και όταν προστεθούν όσα τμήματα του εξοπλισμού λείπουν από την αρχική σύνθεση και μπει και ο ΦΠΑ να φτάσετε στα 8.000.000 δρχ. 

Κάτι τέτοιο εξυπηρετεί τον επιχειρηματία που ξέρει πως το πρώτο άκουσμα της τιμής είναι καθοριστικό για να βάλει τον ενδιαφερόμενο να σταθεί θετικά ή αρνητικά απέναντι στο μηχάνημα, ή στην εταιρία.
 


Είναι λογικό ότι ο επιχειρηματίας επιδιώκει να "εγκλωβίσει" κατ' αρχήν το ενδιαφέρον του αγοραστή. Αυτό έχει περισσότερες πιθανότητες να το επιτύχει αν το τελικό τίμημα αποκαλυφθεί σταδιακά, αργότερα ή στο τέλος της διαπραγμάτευσης που μπορεί να κρατήσει ακόμα και εβδομάδες.

Είναι συχνό το φαινόμενο να καλείται στο τέλος ο αγοραστής να καταβάλει επιπλέον χρήματα για να αγοράσει πράγματα που νόμιζε ότι περιλαμβανόντουσαν στην αρχική τιμή.

Το ποια θα είναι τα μέρη του εξοπλισμού που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική τιμή ποικίλει από μηχάνημα σε μηχάνημα και ανάλογα με την τακτική πωλήσεων που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση.


 

Οι γνώσεις των πωλητών


Στην προσπάθειά μας να βρούμε μαζί με τους ανθρώπους της αγοράς έναν τεχνοκρατικό, ουδέτερο και αναλυτικό τρόπο παρουσίασης του οδοντιατρικού μηχανήματος, διαπιστώσαμε ότι οι γνώσεις τους για τα μηχανήματα είναι συχνά ανεπαρκείς.

Θα πρέπει από την αρχή να κάνουμε ένα βασικό διαχωρισμό. Στην αγορά υπάρχουν δύο τύποι  πωλητών οδοντιατρικών μηχανημάτων. 

Από τη μία μεριά είναι όσοι προέρχονται από τον τεχνικό χώρο, δηλαδή άνθρωποι που είτε είναι οι ίδιοι κατασκευαστές, είτε έχουν σπουδάσει το αντικείμενο σε πανεπιστημιακό επίπεδο (Πολυτεχνείο, κλπ),   είτε υπήρξαν στο παρελθόν τεχνικοί μηχανημάτων και κάποια στιγμή αποφάσισαν να μπουν στο χώρο της αντιπροσώπευσης και της εμπορίας οδοντιατρικού εξοπλισμού. 

Αυτοί πραγματικά έχουν τόσες γνώσεις ώστε να υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της παρουσίασης ενός μηχανήματος. 



Από την άλλη μεριά υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν κάνει ειδικές σπουδές, ούτε γνωρίζουν σε βάθος το μηχάνημα που παρουσιάζουν. Προέρχονται από διάφορους χώρους ( έμποροι, στελέχη επιχειρήσεων, οδοντίατροι, κλπ) οι οποίοι έχουν αποκτήσει στην πορεία κάποιες γνώσεις ή ευχέρεια στην πειθώ και τις υπόλοιπες αρετές της τεχνικής των πωλήσεων . 

Άλλωστε όταν στις περισσότερες περιπτώσεις ο αγοραστής έχει υποτυπώδεις γνώσεις για το οδοντιατρικό μηχάνημα ακόμα και οι ελλιπείς γνώσεις του παρουσιαστή τον κάνουν να φαίνεται καταρτισμένος.

Όταν ξεκινήσαμε αυτή την έρευνα αγνοούσαμε στοιχειώδη πράγματα για το οδοντιατρικό μηχάνημα. Με την πάροδο όμως μερικών μηνών μάθαμε τόσα ώστε να καταλαβαίνουμε ότι κατά την παρουσίαση των μηχανημάτων λέγονται συχνά αβάσιμα πράγματα ακόμα και φαιδρότητες.





back

next




copyright Odontiatriki.gr 2000-2003